reklama

Dátová analytika, jej prínosy a fakty

Vo svete sa začína rozbiehať tzv. data-driven stratégia v rozhodovaní. Môj zámer je tento princíp ešte viac pretaviť do reality na Slovensku prostredníctvom krátkych blogových príspevkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 

V tomto storočí sa kladie dôraz na spoznanie zákazníka, t.j. vedieť určiť jeho požiadavky na produkt alebo službu a jeho správanie na rôznych platformách (kanáloch), ktoré aktuálne praktizuje daná spoločnosť (e-shop, web, online reklama, newsletter, mail marketing, …). Ľudia, odborníci, ktorých poveríte touto úlohou väčšinou vytvárajú závery zo skúseností či pocitov, ktoré nadobudli. Závery sú väčšinou o tom, ako to oni vnímajú. Málokto sa na danú úlohu pozrie komplexne, v širšom slova zmysle a na základe dát z dostupných zdrojov (Excel, účtovníctvo, Google Analytics). V týchto dátových zdrojoch je všetko podložené metrikami a dimenziami, ktoré vychádzajú zo zákazníckeho správania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vytvoril som tzv. pyramídový (no)data model, v ktorom chcem priblížiť podstatu čísel v podnikaní. Tento model sa dá použiť pri rôznych prípadoch od implementácie myšlienky v podnikaní, cez jednotlivé oddelenia v spoločnosti, až po spoločnosť ako takú. Zastávam názor, že bez jasne premyslených rozhodnutí, ktoré vychádzajú z relevantných dát, spoločnosť nemôže napredovať podľa plánov, podľa stratégií, a tak dosiahnuť stanovenú víziu v reálnom čase. Na čo ale treba poukázať je to, že dáta nezaručujú úspech podnikateľa = peňažné bohatstvo. No vedia podnikanie v reálnom čase usmerňovať, čim udávajú smer, aby podnikateľ vedel svoje rozhodnutia vykonať spôsobom prinášajúcim mu osoh.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zastávam názor, že všetky aktivity, ktoré robíme by mali dosahovať synergický efekt. Ten hovorí o princípe „1+1=3“ čo znamená, že vhodnou kombináciou obchodno-marketingových nástrojov sa daný cieľ prevýši.

Preto pri vypracovávaní rôznych plánov a činností treba neustále medzi sebou komunikovať. Robí sa to preto, aby sa vychádzalo z relevantných údajov a nevymýšľalo vymyslené. Pri tejto činnosti netreba vychádzať len z údajov spoločnosti, ale aj z bestpractise a z case studies, ktoré hovoria o tom, ako sa daný konkrétny problém riešil a aká aktivita patrila medzi tie, ktorá zaznamenala najväčšiu úspešnosť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K záveru chcem povedať, že je dôležité vnímať každý biznis rozdielne a potrebuje inú starostlivosť. Treba prinášať komplexné riešenia, nie dohady. 

Použitý slovník:

metrika – číselne vyjadrený údaj ukazovateľa (kvantitatívny údaj)

dimenzia – typ, názov resp. vlastnosť ukazovateľa, ktorý je vyjadrení nečíselne

Google Analytics – analytický nástroj od Google, ktorý sa napája na web stránky

bestpractise – najlepšie riešenia problému

case study – konkrétny problém a jeho riešenia (poučný charakter)

Michal Šimoník

Michal Šimoník

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Michal Šimoník. Bývam neďaleko Bratislavy. Chodil som na gymnázium Grösslingová do matematickej triedy. Počas toho štúdia som spoluorganizoval celoškolské spoločensko-športové podujatie Olympijských hier. Zháňal som sponzorov a bol som jednou z hlavných postáv programu. Počas štúdia I. stupňa na Fakulte riadenia a informatiky som sa naučil lepšie spolupracovať s ostatnými a hľadať spoločné kompromisy pri riešeniach rôznych problémov či vypracovaní spoločných projektov. Mám skúsenosti v oblasti online marketingu, vytváraní webov, webových aplikácií, ale aj analytických dashboardov v rôznych nástrojoch. Pri rozhodovaní uplatňujem analytický prístup doplnený skúsenosťami a uplatňujem ho v online priestore. V súčasnosti je nesmierne dôležité sa priebežne zdokonaľovať. Preto preferujem aj samoštúdium, ktoré mi vie rozšíriť a doplniť moje poznatky. V súčastnosti som konateľom spoločnosti Accencis a mám na starosti zabezpečiť dostatočné technické zázemie pre naších klientov, aby im dáta ponúkali presne to, čo chcú. Naš web: https://accencis.sk/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu