reklama

Aký som? Áno! Aký je trh? Určite!

V dátach, ale aj v iných oblastiach podpory podnikania sa netreba na skutočnosti pozerať len jednostranne a konkrétne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Konkrétny prístup môže síce vyriešiť určitý problém, ale otázka zostáva „Do kedy?“ alebo „Je to dostatočné riešenie na udržanie stability?“.

Treba myslieť v kontexte a v širšom slova zmysle. Ísť ku zdroju!

Možno otrepané slovné spojenia, no tak dôležité pre stabilitu a rozvoj. Každý môže o nich hovoriť, no ide vždy ten zodpovedný pracovník dostatočne hlboko a vie správne skúmať problém? Ak by dátový analytik vychádzal len z údajov, ktoré mu poskytuje určitá vzorka zákazníkov, tak sa môže stať, že výsledky analýz budú skreslené vďaka tomu, že tento súbor dát je nedostatočný, a tak by sa mohlo podnikanie uberať nesprávnym smerom a nemuselo by zaujať ten segment, na ktorý v spoločnosti cielili produkty alebo služby. Teda by ich museli kompetentní odznova prekopať a vymyslieť nanovo, čo by znamenalo ďalší čas, peniaze a pravdepodobne do budúcna aj menšiu popularitu či už zo strany zamestnancov, lebo boli pripravení na iné odvetvie a aj zákazníci, ktorí by mohli vycítiť nedostatočnosť ponúkaného produktu či služby. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riešenia, ktoré vychádzajú ako aj z dát doposiaľ získaných, tak aj z dát, ktoré sa vzťahujú ku konkrétnemu segmentu, trhu, krajine či odvetviu a prepájame tieto dáta. Z nich vytvárame informácie vychádzajúce od jadra problému do detailov zaručujúcich špecifickú silu a pridanú hodnotu spoločnosti. 

Vedeli ste, že: 

„Marketingový princíp 3M musí byť použitý v správnom poradí: trh, správa a médium. Jedna z najväčších chýb a zlyhaní v marketingovej komunikácii vyplýva z použitia 3M v nesprávnom poradí. (culturepartnership.eu)

Bežná otázka: Ak je dom postavený na zlom základe, ako dlho vydrží? My sa pýtame: Dá sa na zlých základoch stavať? A tomuto prístupu kladieme veľkú váhu nakoľko, nestačí len vedieť „ako“, ale aj „z čoho“ a do budúcna aj „ako ďalej“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ako to robiť?

  1. Rozdelíme celky na logické časti a určíme medzi nimi vzťahy.

  2. Identifikujeme a nahradíme slová, ktoré majú nesprávny význam, alebo ľahko zameniteľný.

  3. Vytvoríme z dát informácie.

  4. Porovnáme ich so skutočnosťou a z minulými obdobiami.

  5. Overíme ich u kompetentných v spoločnosti.

  6. Vytvoríme závery a komplexné odporúčania vychádzajúce z dát podniku, ako aj trhu. 

Data-driven komplexný prístup a riadenie. 

Marketing. Obchod. HR. Je to kompexný systém, nie samostatné oddelenia.

Michal Šimoník

Michal Šimoník

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Michal Šimoník. Bývam neďaleko Bratislavy. Chodil som na gymnázium Grösslingová do matematickej triedy. Počas toho štúdia som spoluorganizoval celoškolské spoločensko-športové podujatie Olympijských hier. Zháňal som sponzorov a bol som jednou z hlavných postáv programu. Počas štúdia I. stupňa na Fakulte riadenia a informatiky som sa naučil lepšie spolupracovať s ostatnými a hľadať spoločné kompromisy pri riešeniach rôznych problémov či vypracovaní spoločných projektov. Mám skúsenosti v oblasti online marketingu, vytváraní webov, webových aplikácií, ale aj analytických dashboardov v rôznych nástrojoch. Pri rozhodovaní uplatňujem analytický prístup doplnený skúsenosťami a uplatňujem ho v online priestore. V súčasnosti je nesmierne dôležité sa priebežne zdokonaľovať. Preto preferujem aj samoštúdium, ktoré mi vie rozšíriť a doplniť moje poznatky. V súčastnosti som konateľom spoločnosti Accencis a mám na starosti zabezpečiť dostatočné technické zázemie pre naších klientov, aby im dáta ponúkali presne to, čo chcú. Naš web: https://accencis.sk/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu