Aký som? Áno! Aký je trh? Určite!

Autor: Michal Šimoník | 6.10.2020 o 18:15 | (upravené 6.10.2020 o 22:19) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  42x

V dátach, ale aj v iných oblastiach podpory podnikania sa netreba na skutočnosti pozerať len jednostranne a konkrétne.

Konkrétny prístup môže síce vyriešiť určitý problém, ale otázka zostáva „Do kedy?“ alebo „Je to dostatočné riešenie na udržanie stability?“.

Treba myslieť  v kontexte a v širšom slova zmysle. Ísť ku zdroju!

Možno otrepané slovné spojenia, no tak dôležité pre stabilitu a rozvoj. Každý môže o nich hovoriť, no ide vždy ten zodpovedný pracovník dostatočne hlboko a vie správne skúmať problém?  Ak by dátový analytik vychádzal len z údajov, ktoré mu poskytuje určitá vzorka zákazníkov, tak sa môže stať, že výsledky analýz budú skreslené vďaka tomu, že tento súbor dát je nedostatočný, a tak by sa mohlo podnikanie uberať nesprávnym smerom a nemuselo by zaujať ten segment, na ktorý v spoločnosti cielili produkty alebo služby. Teda by ich museli kompetentní odznova prekopať a vymyslieť nanovo, čo by znamenalo ďalší čas, peniaze a pravdepodobne do budúcna aj menšiu popularitu či už zo strany zamestnancov, lebo boli pripravení na iné odvetvie a aj zákazníci, ktorí by mohli vycítiť nedostatočnosť ponúkaného produktu či služby. 

Riešenia, ktoré vychádzajú ako aj z dát doposiaľ získaných, tak aj z dát, ktoré sa vzťahujú ku konkrétnemu segmentu, trhu, krajine či odvetviu a prepájame tieto dáta. Z nich vytvárame informácie vychádzajúce od jadra problému do detailov zaručujúcich špecifickú silu a pridanú hodnotu spoločnosti. 

Vedeli ste, že: 

„Marketingový princíp 3M musí byť použitý v správnom poradí: trh, správa a médium. Jedna z najväčších chýb a zlyhaní v marketingovej komunikácii vyplýva z použitia 3M v nesprávnom poradí. (culturepartnership.eu)

Bežná otázka: Ak je dom postavený na zlom základe, ako dlho vydrží? My sa pýtame: Dá sa na zlých základoch stavať? A tomuto prístupu kladieme veľkú váhu nakoľko, nestačí len vedieť „ako“, ale aj „z čoho“ a do budúcna aj „ako ďalej“.

A ako to robiť?

  1. Rozdelíme celky na logické časti a určíme medzi nimi vzťahy.
  2. Identifikujeme a nahradíme slová, ktoré majú nesprávny význam, alebo ľahko zameniteľný.
  3. Vytvoríme z dát informácie.
  4. Porovnáme ich so skutočnosťou a z minulými obdobiami.
  5. Overíme ich u kompetentných v spoločnosti.
  6. Vytvoríme závery a komplexné odporúčania vychádzajúce z dát podniku, ako aj trhu. 

Data-driven komplexný prístup a riadenie. 

Marketing. Obchod. HR. Je to kompexný systém, nie samostatné oddelenia.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.


Už ste čítali?